Deklaracja dostępności

Dom Pomocy Społecznej im. „Matysiaków” zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://dpsmatysiaki.waw.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Katarzyna Zalewska — mejlowo katarzyna.zalewska@um.warszawa.pl lub telefonicznie +48226174578 wew. 29.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

 

Wejście do budynku i strefa obsługi mieszkańców

  1. Dojście do budynku (wejścia głównego) znajduje się od strony ulicy Arabskiej 3 (furtka wejściowa na stałe zamknięta) - przy furtce wejściowej na teren znajduje się dzwonek, po którego naciśnięciu pracownik Recepcji DPS otworzy furtkę.
  2. Wejście nie jest wyposażone w drzwi automatycznie otwierane.
  3. Wejście główne do budynku DPS jest bardzo widoczne, łatwe do zlokalizowania, wyraźnie wyodrębnione od reszty budynku, jest zadaszone i dostępne dla osób na wózkach inwalidzkich Przy wejściu znajduje się podjazd zapewniający dostęp do budynku osobie z niepełnosprawnością. Hol wejściowy wyposażony jest w miejsca spoczynkowe i przestrzeń dla wózków inwalidzkich. Przy wejściu głównym znajduje się Recepcja, w której pracownik Domu (lub ochrona) zawsze pomoże osobie niepełnosprawnej w wejściu na teren DPS. Możliwe jest również wyznaczenie przewodnika (pracownika DPS), który udzieli wszelkiej możliwej pomocy, informacji i wsparcia w poruszaniu się po terenie DPS osobie niepełnosprawnej.
  4. W budynku znajduje się winda dostosowana dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich z oznaczeniami przycisków dla osób niedowidzących oraz dwie platformy schodowe likwidujące bariery komunikacyjne. Dojście do windy jest pozbawione progów. Pomieszczenia użytkowe (jak np. sala widowiskowa) wyposażona jest w pochylnię dostosowaną dla osób niepełnosprawnych.
  5. Korytarze DPS są szerokie, umożliwiające przemieszczanie się osób z niepełnosprawnościami, na piętrach pawilonów mieszkalnych znajdują się oznaczone toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
  6. W budynku DPS nie ma informacji głosowych, pętli indukcyjnych. 
  7. Na terenie DPS znajduje się wytyczone miejsce do parkowania pojazdów dla osób niepełnosprawnych.
  8. Do budynku DPS można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem po wcześniejszym zgłoszeniu osobie pełniącej dyżur w Recepcji.
  9. W DPS istnieje możliwość skorzystania z usługi tłumacza języka migowego on-line

 

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

 

Sposób dojazdu

 

Dom Pomocy Społecznej im. „Matysiaków” znajduje się w Warszawie przy

ul. Arabskiej 3. Ulica Arabska zlokalizowana jest na Saskiej Kępie w Dzielnicy

Praga-Południe, w obszarze wyznaczonym ulicami: Wał Miedzeszyński, Ateńska, Egipska, Afrykańska. Swój bieg zaczyna skrzyżowaniem z ul. Ateńską i kończy na skrzyżowaniu z ul. Afrykańską. Całkowita długość ulicy wynosi około 370 metrów, nie przebiegają przez nią trasy komunikacji miejskiej ani ścieżki rowerowe.

Dojścia piesze chodnikiem wzdłuż ulic: od strony Wału Miedzeszyńskiego (około 280 m), od ul. Ateńskiej (około 120 m), od skrzyżowania ul. Ateńskiej z ul. Egipską i Saską (około 420 m), od ul. Afrykańskiej (około 250 m), od skrzyżowania ul. Afrykańskiej z ul. Egipską i Bora Komorowskiego (około 550 m).

 

Najbliższe przystanki autobusowe ZTM w okolicy Domu:

 

  • ul. Egipska – przystanek „Afrykańska 01” (przy skrzyżowaniu z ul. Afrykańską) linie: 111, 117, 123, 147, 411, 507, 509; na żądanie: N02, N22, N72;
  • E1 – linia ekspresowa (przystanek stały);
  • ul. Egipska – przystanek „Afrykańska 02” (przy bazarku)
  • linie: 111, 117, 123, 147, 411, 507, 509; na żądanie: N02, N22, N72;
  • E1 – linia ekspresowa (przystanek stały);
  • ul. Ateńska – przystanek „Ateńska 01” (przy Kościele) linia: 117;
  • ul. Brukselska – przystanek „Ateńska 02” (przy skrzyżowaniu z ul. Ateńską)
  • linia: 117;
  • ul. Egipska – przystanek „Ateńska 03” (przy skrzyżowaniu z ul. Ateńską)
  • linie: 111, 123, 147; na żądanie: N02, N22, N72;
  • ul. Wał Miedzeszyński – przystanek „Ośrodek LOK 01”„Ośrodek LOK 02” (przy skrzyżowaniu z ul. Ateńską) linia: 146.