Deklaracja dostępności
Dom Pomocy Społecznej im. „Matysiaków” zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://dpsmatysiaki.waw.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Katarzyna Zalewska — mejlowo katarzyna.zalewska@um.warszawa.pl lub telefonicznie +48226174578 wew. 29.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Wejście do budynku i strefa obsługi mieszkańców
- Dojście do budynku (wejścia głównego) znajduje się od strony ulicy Arabskiej 3 (furtka wejściowa na stałe zamknięta) - przy furtce wejściowej na teren znajduje się dzwonek, po którego naciśnięciu pracownik Recepcji DPS otworzy furtkę.
- Wejście nie jest wyposażone w drzwi automatycznie otwierane.
- Wejście główne do budynku DPS jest bardzo widoczne, łatwe do zlokalizowania, wyraźnie wyodrębnione od reszty budynku, jest zadaszone i dostępne dla osób na wózkach inwalidzkich Przy wejściu znajduje się podjazd zapewniający dostęp do budynku osobie z niepełnosprawnością. Hol wejściowy wyposażony jest w miejsca spoczynkowe i przestrzeń dla wózków inwalidzkich. Przy wejściu głównym znajduje się Recepcja, w której pracownik Domu (lub ochrona) zawsze pomoże osobie niepełnosprawnej w wejściu na teren DPS. Możliwe jest również wyznaczenie przewodnika (pracownika DPS), który udzieli wszelkiej możliwej pomocy, informacji i wsparcia w poruszaniu się po terenie DPS osobie niepełnosprawnej.
- W budynku znajduje się winda dostosowana dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich z oznaczeniami przycisków dla osób niedowidzących oraz dwie platformy schodowe likwidujące bariery komunikacyjne. Dojście do windy jest pozbawione progów. Pomieszczenia użytkowe (jak np. sala widowiskowa) wyposażona jest w pochylnię dostosowaną dla osób niepełnosprawnych.
- Korytarze DPS są szerokie, umożliwiające przemieszczanie się osób z niepełnosprawnościami, na piętrach pawilonów mieszkalnych znajdują się oznaczone toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
- W budynku DPS nie ma informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
- Na terenie DPS znajduje się wytyczone miejsce do parkowania pojazdów dla osób niepełnosprawnych.
- Do budynku DPS można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem po wcześniejszym zgłoszeniu osobie pełniącej dyżur w Recepcji.
- W DPS istnieje możliwość skorzystania z usługi tłumacza języka migowego on-line
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Sposób dojazdu
Dom Pomocy Społecznej im. „Matysiaków” znajduje się w Warszawie przy
ul. Arabskiej 3. Ulica Arabska zlokalizowana jest na Saskiej Kępie w Dzielnicy
Praga-Południe, w obszarze wyznaczonym ulicami: Wał Miedzeszyński, Ateńska, Egipska, Afrykańska. Swój bieg zaczyna skrzyżowaniem z ul. Ateńską i kończy na skrzyżowaniu z ul. Afrykańską. Całkowita długość ulicy wynosi około 370 metrów, nie przebiegają przez nią trasy komunikacji miejskiej ani ścieżki rowerowe.
Dojścia piesze chodnikiem wzdłuż ulic: od strony Wału Miedzeszyńskiego (około 280 m), od ul. Ateńskiej (około 120 m), od skrzyżowania ul. Ateńskiej z ul. Egipską i Saską (około 420 m), od ul. Afrykańskiej (około 250 m), od skrzyżowania ul. Afrykańskiej z ul. Egipską i Bora Komorowskiego (około 550 m).
Najbliższe przystanki autobusowe ZTM w okolicy Domu:
- ul. Egipska – przystanek „Afrykańska 01” (przy skrzyżowaniu z ul. Afrykańską) linie: 111, 117, 123, 147, 411, 507, 509; na żądanie: N02, N22, N72;
- E1 – linia ekspresowa (przystanek stały);
- ul. Egipska – przystanek „Afrykańska 02” (przy bazarku)
- linie: 111, 117, 123, 147, 411, 507, 509; na żądanie: N02, N22, N72;
- E1 – linia ekspresowa (przystanek stały);
- ul. Ateńska – przystanek „Ateńska 01” (przy Kościele) linia: 117;
- ul. Brukselska – przystanek „Ateńska 02” (przy skrzyżowaniu z ul. Ateńską)
- linia: 117;
- ul. Egipska – przystanek „Ateńska 03” (przy skrzyżowaniu z ul. Ateńską)
- linie: 111, 123, 147; na żądanie: N02, N22, N72;
- ul. Wał Miedzeszyński – przystanek „Ośrodek LOK 01” i „Ośrodek LOK 02” (przy skrzyżowaniu z ul. Ateńską) linia: 146.